Między masywną bryłą a pustką – o projekcie przebudowy Fundacji Galerii Foksal Roger Diener
Nowa fasada z betonowych płyt to swoisty dialog pomiędzy wnętrzem i częścią zewnętrzną, masywną bryłą i pustką. Dobrze zachowany szkielet jest teraz widoczny i wskazuje na pochodzenie tej architektury, ujawniając technologię budowy, którą stosowano w modernizmie w socjalistycznej Polsce – pisze główny autor przebudowy.
Oryginalny budynek miał fasady ze stali i szkła, tworzące lekki narożnik. Zamknięty układ sąsiadujących z nim neoklasycznych budynków kontrastował z pionowymi podziałami przeszklonej struktury, której cechy wyznaczył motyw przewodni dla zakończonej w 2015 roku przebudowy. Nowa fasada z betonowych płyt to swoisty dialog pomiędzy wnętrzem i częścią zewnętrzną, masywną bryłą i pustką. Dzięki przebudowie galeria uzyskała większą powierzchnię ścian niż uprzednio.