Jan Strumiłło, Ukryty modernizm. Warszawa według Christiana Kereza
Część albumowa książki to doskonały przewodnik po Warszawie dla wszystkich zainteresowanych meandrami architektury polskiej około połowy zeszłego wieku. Obiekty prezentowane są z iście szwajcarską precyzją. Każdy pokazany jest na archiwalnych fotografiach, klarownie opracowanych rysunkach i we współczesnym fotokomentarzu, który przygotował Nicolas Grospierre. Nawet kolejność nie jest przypadkowa. Pozwala zaplanować fascynujący weekend dla wielbiciela warszawskiego „ukrytego modernizmu” – recenzja Grzegorza Stiasnego.
Z roku na rok rośnie w Polsce zainteresowanie architekturą socmodernistyczną. Chyba proporcjonalnie do faktu, że związana z nią epoka, ówczesny dyskurs i jego twórcy z postaci żywych stają się figurami historycznymi. Ich wzloty i upadki łatwiej skatalogować w zamknięte zbiory obiektów, gotowe do opracowania, udostępnienia, spopularyzowania i przekazania w zarząd historykom i konserwatorom zabytków. Ciekawym przyczynkiem do takich działań jest publikacja książki Ukryty modernizm. Warszawa według Christiana Kereza. To niespotykane dotąd profesjonalne – choć bardzo wycinkowe – spojrzenie na naszą architekturę z zewnątrz.