Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie

2016-07-29 12:28 Tekst: Daniel Załuski
Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów.
Autor: archiwum serwisu Paco Underhill, Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie, mt biznes 2001 (drugie wydanie – 2007)

Z książki Paco Underhilla dowiadujemy się, jak patrzeć na przestrzeń i jak ją przeprojektowywać. Zaczynamy rozumieć, że drobne zmiany umeblowania i wielkości ciągów komunikacyjnych, umiejętność zaznaczenia wejścia, lokalizacja witryn czy dostosowanie oznakowań wpływają na czytelność wnętrz, poczucie komfortu i bezpieczeństwa użytkowników – recenzja Daniela Załuskiego.

Underhill jest uczniem amerykańskiego socjologa Williama H. Whyte’a, który przez kilkadziesiąt lat badał zachowania ludzi w przestrzeniach publicznych Nowego Jorku, obserwując i śledząc pieszych, nagrywając dziesiątki filmów, przeprowadzając wywiady. Do oceny funkcjonalności architektury obiektów usługowych, aranżacji ich wnętrz i skuteczności marketingu Underhill zaadaptował właśnie metody Whyte’a. Jednak, jak pisze, najlepszymi obserwatorami zachowań ludzkich nie są Wertykalne kontra horyzontalne W wydanym przez organizację eVolo drugim tomie publikacji Skyscrapers of the Future znalazło się m.in. 30 prac przysłanych na światowy konkurs architektoniczny na najbardziej awangardowe idee dla wertykalnej intensywności – 09 Skyscraper Competition.

Szukasz innych wydań ?

Sprawdź archiwum