Tło dla hali Spodka – o projekcie MCK w Katowicach Jerzy Szczepanik-Dzikowski
Hala widowiskowa Spodek, dzieło architektów Macieja Gintowta i Macieja Krasińskiego, symbol Katowic i Górnego Śląska, reprezentuje wartości, których zdeprecjonować nie wolno. Jednak skala nowego Centrum, o prestiżowym znaczeniu dla miasta i regionu, w naturalny sposób stwarzała niebezpieczeństwo konkurencji, której podejmować nawet nie chcieliśmy – pisze współautor projektu Jerzy Szczepanik-Dzikowski.
Budynek Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zlokalizowany w sąsiedztwie wzniesionej w 1971 roku hali widowiskowej Spodek stanowił urbanistyczno-architektoniczne wyzwanie. Istniejąca hala, dzieło architektów Macieja Gintowta i Macieja Krasińskiego, symbol Katowic i Górnego Śląska, reprezentuje wartości, których zdeprecjonować nie wolno. Jednak skala nowego Centrum, o prestiżowym znaczeniu dla miasta i regionu, w naturalny sposób stwarzała niebezpieczeństwo konkurencji, której podejmować nawet nie chcieliśmy.