Teoria i praktyka według
O tym, że można łączyć ze sobą projektowanie obiektów, nauczanie studentów architektury oraz prowadzenie badań naukowych – pisze prof. PŚ, dr. hab. inż. arch. Klaudiusz Fross, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej.
Architektura zawsze była moją pasją. Miałem to szczęście, że od zakończenia studiów do dziś mogę równolegle projektować obiekty, nauczać studentów architektury oraz prowadzić badania naukowe. Połączenie tych trzech uzupełniających się elementów jest dla mnie całkowicie naturalne. Prowadzenie badań naukowych umożliwia pozyskanie wiedzy, formułowanie koncepcji naukowych oraz definiowanie wytycznych dla praktyki. Wnioski pozyskane z badań pozwalają lepiej projektować i nauczać. Natomiast programowanie, projektowanie i nadzorowanie budowy obiektów zapewnia pełnię wiedzy potrzebnej do kształcenia studentów. Doświadczenia dydaktyczne również rozwijają i dają możliwości samodoskonalenia.