Z archiwum „Architektury”
W nowym cyklu postanowiliśmy przypomnieć bogate dziedzictwo ustanowionego w 1947 roku przez Stowarzyszenie Architektów Polskich czasopisma, do którego środowiskowych, ściśle zawodowych tradycji nawiązuje dzisiejsza "Architektura-murator". Zaczynamy od przypomnienia doniosłego opracowania Linearnego Systemu Ciągłego autorstwa Oskara Hansena, a o słowo wstępne poprosiliśmy Tomasza Fudalę, kuratora Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, zajmującego się m.in. domem Zofii i Oskara Hansenów w Szuminie.
W nowym cyklu Z archiwum „Architektury” postanowiliśmy przypomnieć bogate dziedzictwo ustanowionego w 1947 roku przez Stowarzyszenie Architektów Polskich czasopisma, do którego środowiskowych, ściśle zawodowych tradycji nawiązuje dzisiejsza "Architektura-murator". Jeśli odrzucić patos i nierzadko ideologicznie zabarwiony język, jakim posługiwało się zwłaszcza powojenne pokolenie twórców (Wielkość epoki w której żyjemy, zapewnia możliwość, niemal pewność osiągnięcia w naszej architekturze patosu wielkości – cytat ze wstępniaka w numerze 1947 roku) uważny czytelnik dostrzeże wielość, różnorodność, ostrość środowiskowej dysputy, a przede wszystkim cenne, unikalne materiały, świadectwa epoki. Nie planujemy chronologicznych przedruków, a takie, które wydają nam się ponadczasowe lub – właśnie w tym momencie szczególnie na czasie. Cykl zaczynamy od przypomnienia doniosłego opracowania Linearnego Systemu Ciągłego autorstwa Oskara Hansena, a o słowo wstępne poprosiliśmy Tomasza Fudalę, kuratora Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, zajmującego się m.in. domem Zofii i Oskara Hansenów w Szuminie.