Przestrzeń bulwarów – o koncepcji Patryk Zaręba i Dorota Rudawa

2017-10-27 16:11 Tekst: Patryk Zaręba, Dorota Rudawa
Architektura bulwarów nad Wisłą
Autor: archiwum serwisu Najniższy poziom bulwarów służy do cumowania statków, środkowy przeznaczony jest dla pieszych i rowerzystów. Na najwyższym, powstałym już w 1912 roku, znajdują się jezdnie Wisłostrady, które pomiędzy Karową a Jaracza biegną w tunelu; Fot. Juliusz Sokołowski

Teren opracowania w zdecydowanej większości położony jest w strefie bezpośredniego zagrożenia powodzią, co miało decydujący wpływ na wszystkie elementy zagospodarowania – od płynnego sposobu ukształtowania nabrzeża od strony natarcia nurtu, poprzez unikatowy na warunki polskie sposób zabezpieczenia pawilonów usługowych, dobory materiałowe odporne na działanie wody i korozję biologiczną, aż po linearny, niezakłócający przepływu wód układ nasadzeń drzew – piszą Patryk Zaręba i Dorota Rudawa.

Realizacja drugiego etap zagospodarowania bulwarów Wisły pozwoliła na uczytelnienie całościowej idei, która zakładała podział terenu na odcinki wyróżniające się odmiennymi rozwiązaniami funkcjonalnymi. Pierwszy odcinek, zlokalizowany na wysokości Starego Miasta, oddany do użytku dwa lata temu, zagospodarowany został w sposób relatywnie ekstensywny i odznaczał się stricte spacerowo-wypoczynkowym charakterem.

Szukasz innych wydań ?

Sprawdź archiwum