Centrum The Shed w Nowym Jorku
Najciekawsze zagadnienie techniczne: Mobilna konstrukcja o wysokości 37 m oparta na sześciu podporach, zakończonych stalowymi kołami o średnicy około 2 m, sterowana systemem 12 silników o mocy 15 koni mechanicznych. O technicznych aspektach nowej realizacji Diller Scofidio + Renfro pisze Radosław Stach.
Hudson Yards, nowa wielofunkcyjna dzielnica Nowego Jorku, stała się na przestrzeni ostatnich lat inkubatorem miejskich rozwiązań w zakresie transformacji i innowacji. Projekt realizowany według masterplanu biura KPF w zachodniej części Manhattanu, nad rzeką Hudson, przewidywał budowę biur, mieszkań, sklepów i przestrzeni kulturalnych – na platformie ze stali i betonu, znajdującej się tuż nad torami kolejowymi. Na 11 ha oprócz wieżowców powstało wiele ciekawych, rozpoznawalnych obiektów architektonicznych, m.in. stanowiąca punkt widokowy wielka rzeźba Vessel stworzona przez Heatherwick Studio, a także dwa projekty biura Diller Scofidio + Renfro – modernizacja High Line (we współpracy z biurem architektury krajobrazu Field Operations i holenderskim botanikiem Pietem Oudolfem) oraz otwarta w kwietniu 2019 roku przestrzeń kulturalna The Shed. Obiekty te łączy nie tylko demokratyczny charakter inwestycji, otwierający przestrzeń publiczną dla mieszkańców oraz turystów, ale także zapoczątkowana w 2008 roku koncepcja magistratu Nowego Jorku, by udostępnić centralnie położone tereny Hudson Yards pod, wówczas bliżej nieokreślone, cele publiczne i artystyczne.